Veelgestelde vragen

Hieronder geven we je graag de veelgestelde vragen mee. Heb jij een vraag die er niet tussen zit? Of vind je het antwoord niet direct? Aarzel dan niet om ons te contacteren. 

Kan iedereen bij jullie terecht?

Ja! Iedereen die bij Vitaz werkt, kan bij ACV Puls terecht voor hulp, advies of ondersteuning. Zowel leden als niet-leden kunnen met vragen langskomen. Als lid geniet je natuurlijk van extra voordelen, zoals juridische bijstand en recht op een syndicale premie.

Lid worden kan via deze link

Wanneer zijn jullie bereikbaar?

Je kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen per week mailen. Onze vrijgestelden behandelen je mail zo snel mogelijk. Houd er echter rekening mee dat, om ervoor te zorgen dat onze collega's een goede werk-privébalans behouden, zij de mails alleen bekijken van maandag tot vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur.

Moet ik lid zijn om hulp te krijgen?

We helpen graag iedereen met algemene vragen, maar enkel leden kunnen rekenen op volledige juridische ondersteuning, tussenkomst bij conflicten en begeleiding bij werkgerelateerde problemen.

Lid worden kan via deze link

Hoe word ik lid van ACV Puls?

Lid worden kan via deze link

Kan ik vertrouwelijk met jullie praten?

Ja, absoluut. Alle gesprekken met onze afgevaardigden worden vertrouwelijk behandeld. Jouw vragen of bezorgdheden worden enkel gedeeld als jij daar expliciet toestemming voor geeft.

Wat is het verschil tussen ACV Puls en het ACV?

Het ACV is de overkoepelende vakbond. ACV Puls is de beroepscentrale binnen het ACV die werknemers vertegenwoordigt in de social profit, waaronder de ziekenhuizen, zorginstellingen en dienstenchequesector.